Amennyiben a dolgozó osztrák munkáltatónál helyezkedik el, akkor csupán arra kell figyelnie, hogy legyen szabályosan megkötött munkaszerződése az alkalmazóval. A szerződés lehet határozott, vagy határozatlan idejű, és tartalmaznia kell a szerződő felek adatain túl a bért, a munkaidőt és a szabadságot is. Fontos tudni, hogy Ausztriában a munkavállalók az év közepén és decemberben dupla fizetést kapnak (ez az un. szabadság, illetve a karácsonyi pénz – mindkettő kedvezőbben adózik!). Minden bejelentés (adóhivatal, TB, stb.), valamint az adók és járulékok befizetése a munkáltató kötelessége. A munkaviszony megszűnése esetén célszerű az eltelt munkaviszonyról igazolást beszerezni a munkáltatótól, mivel később nyugdíjra is jogosultak vagyunk az adott időszakra.
Kiküldetés esetén a legfontosabb, hogy a dolgozó el legyen látva a magyar Egészségbiztosítási Pénztár un. A1 típusú nyomtatványával, ami egyrészt mentesít az osztrák járulékfizetési kötelezettség alól, másrészt jogosultságot teremt az osztrák orvosi ellátásra, amennyiben erre szükség lenne (az ellátás nem feltétlenül teljesen ingyenes, a magyar dolgozóknak is téríteniük kell azt, amit egy osztrák állampolgárnak). Ugyancsak lényeges, hogy a kiküldött dolgozó be legyen jelentve az osztrák hatóságoknál, mint kiküldött, ez a magyar munkáltató felelőssége – hangsúlyozza a szakértő.
Minden eset más és más, dr. Berényi Ferenc szívesen áll az érdeklődők rendelkezésére honlapján keresztül is.