Karin Bergmann tudja, mire vállalkozik: Bachler annak idején tíz éven át minden lépését vele együtt tette meg. Sőt, amikor 2008-2009-ben párhuzamosan vezette a müncheni operát, s emiatt keveset volt Bécsben, a teljes igazgatást Karin Bergmannra bízta. (Manapság az anyagi visszaélések időszakában nem árt megjegyezni, hogy ilyenkor nemcsak feladatait, hanem fizetését is megosztotta a munkát ténylegesen átvállaló helyettesével).
Hogy Karin Bergmann minden poszton jól teljesített, azt igazolja: a színészek éppolyan kitörő lelkesedéssel fogadták kinevezését, mint a technikai személyzet. A németországi (recklinghauseni) bányászcsaládból származó hatvan éves hölgy jó tulajdonságai közül különösen nagyra értékelik nyugalmát, okosságát, amely kitartással párosul. Bergmann számtalanszor bizonyította, hogy saját egójánál előbbre valónak tartja magát az ügyet, a színház érdekeit, lelkes híve a művészetnek, s hiányzik belőle a hiúság. Talán mert ellentétben a korábbi igazgatókkal, ő maga nem rendez.
Tudja, hogy nincs könnyű dolga. A színházat ki kell segíteni a tekintélyes anyagi csődből (8 és fél millió eurós deficit plusz ötmilliós adótartozás), miközben a színvonalból nem engedhet: meg kell tartania a közönséget, a művészeket.
Az előd, a váratlanul leváltott Matthias Hartmann két projektjét törte derékba. „Az emberiség utolsó napjai” című darabot Hartmann a Salzburgi Fesztivállal koprodukcióban rendezné – az előadást nem vetik el, ám új rendezőt keresnek. Ebben Sven-Eric Bechtolf fesztiváligazgató is segít. A másik produkciót Hartmann nem csak rendezné, a darabot („A hamis film”) ő is írta. Bergmann a kinevezését bejelentő sajtóértekezleten azzal lepte meg az újságírókat, hogy nem mondana le Hartmann közreműködéséről, és szeretné az egyébként szinte kész előadás ősbemutatóját megtartani. Ehhez jogi kérdéseket kell tisztázni – tette hozzá. A volt igazgató-rendező további meghívását az új igazgatónő attól tenné függővé, milyen lesz az együttműködés Hartmannal ebben a projektben. Semmiképpen nem zárná ki azonban, hogy elődje rendezőként továbbra is jelen legyen a színházban, igaz, a korábbiaktól teljesen eltérő feltételekkel.
Az anyagi gondok megoldásáról a bemutatkozó sajtóértekezleten nem esett szó, Bergmann azonban jelezte: küzd a színház harmadik játszóhelyéért, s hacsak lehet, megtartja a Kasinot. Ami nem jelenti azt, hogy ez sikerül is.