Ez a stabilitás a Strabag magyarországi leánycégeire is jellemző. Kétségtelen, ezeknek a magyar vállalatoknak igen nagy előny az erős hátország – ez az, ami a magyarországi építőipari válság közepette is átsegít a gondokon. A magyarországi Strabag az itteni építőipari cégek közül kétségkívül a legnagyobb, s nem utolsósorban az anyacég erejének köszönhetően képes kivárni a gazdasági fellendülést, a beruházási kedv visszatérését.
Az anyacég kétségkívül annak (is) köszönheti sikereit, hogy igen sok lábon áll. Az ausztriai nagyberuházások helyszíneinek többségén Strabag felirat jelzi, mely cég a kivitelező. A
pedig meglehetős gyakorisággal kerül fel újabb és újabb megbízatások híre. Az egyik közülük, amelynek kivitelezése már az idén megkezdődött, a dániai M51 autópálya építése, Kliplev és Sonderborg között. A 148 millió euró volumenű beruházásról kötött szerződés kiterjed a 2012-re tervezett átadás után 26 éven át az üzemeltetésre is.
Nem ez az egyetlen autópálya projekt, amelyben a Strabag részt vesz, sőt vannak nagyobb volumenüek is. Például a lengyelországi A2 fizetős autópálya második szakasza, amelynek kivitelezésében egy konzorcium részeként vesz részt, sőt a2012 májusára tervezett átadástól 2037-ig a lengyelországi Strabag üzemelteti a Nowy Tomsíltól a német határig terjedő szakaszt. A teljes volumen, tervezéssel, finanszírozással együtt 1,6 milliárd euró, amiből a lengyelországi Strabag csoportra 1 milliárd euró jut (az összes lengyelországi megbízás volumene ezzel 2,1 milliárd euróra emelkedett, s így a lengyel Strabag a második legnagyobb itteni építőcég Németország mögött, megelőzve Ausztriát). A legújabb megbízás, amelyet a cég elnyert, a katowiczei főpályaudvar építése.
A már megvalósuló fontos projektek közé tartozik a horvátországi kikötőépítés Zadarban. Az igazán látványosak közül pedig az élre kívánkozik a svájci Alpokban épülő 50 kilométeres vasúti alagút. Legalább ilyen izgalmas a Niagara alatt épülő alagút, amely szintén Strabag-projekt: Kanada és Amerika között a forgalom óriásira nőtt, a természet szépségét pedig a vízesést átívelő híddal nem akarják zavarni. Mindkét projekt jelzi, hogy a Strabag egyik erénye a környezetkímélő építészeti megoldások alkalmazása.
Az idei év első kilenc hónapjában a bevétel 9,1 milliárd euró volt – ez 3 %-os visszaesés -, ugyanakkor az adózás előtti eredmény 8 százalékkal (476 millióra), az üzemi eredmény pedig 10 %-kal 293 millió euróra nőtt. Az egész évre kivetíthető előrejelzés szerint az eredmény a tavalyival összevetve stabil.
A Strabag háza tájáról egyéb hírek is érkeztek. Az orosz milliárdos, Oleg Gyeripaszka,tizenhét százalékos részesedéssel ismét a konszern tulajdonosa. A pakettet keresztrészesedés formájában vásárolta: 373 millió eurót fizet a 17 százaléknyi Strabag-részvényért, a Strabag pedig 26 százalékra tesz szert a Gyeripaszka érdekeltségébe tartozó Transzsztroj vállalatban.
A Transzsztroj-részvények egyelőre 70 millió euró előlegért cserélnek gazdát, a végleges vételárat később állapítják meg.
Gyeripaszka 2007 és 2009 áprilisa között 25 százalék plusz egy részvény részesedéssel rendelkezett az osztrák építőipari nagyvállalatban. Tavaly év elején a gazdasági válság miatt egyetlen részvényre csökkentette érdekeltségét.
A Gyeripaszka korábbi tulajdonrészéből fennmaradó nyolc százalék visszavásárlására szóló opciót 2014. július közepéig meghosszabbították.