Épülhet a harmadik kifutó

Bővül a bécsi repülőtér

 
2012. Júl. 23. 13:24

Épülhet a harmadik kifutó

Bővül a bécsi repülőtér

2012. július 23., Hétfő 13:24

Hosszas vita, és a környezetvédelmi szakvélemények alapos vizsgálata után az alsó-ausztriai kormány hozzájárult a bécsi (schwechati) repülőtér bővítéséhez és megadta az engedélyt a harmadik kifutópálya megépítéséhez. Ugyan külön nem említették, de a Malév bedőlése minden bizonnyal közrejátszott.

Bécs elég régen igyekszik elérni, hogy a fővárostól alig 16 kilométerre fekvő schwechati repülőtér kelet – illetve délkelet európai légi közlekedési csomóponttá váljon. Ha vannak is gondok az osztrák nemzeti légitársasággal, mindig. Bármilyen néven, bármelyik légitársasághoz csatlakozva, belső bérharcoktól dúltan az immár a Lufthansához tartozó AUA/Tyrolean évről évre tudatosan növeli járatait ebben az irányban. A repülőtér épületegyüttese folyamatosan bővül: aki bizonyos időközönként repül innen tudja, hogy minden alkalommal valami újdonság fogadja. S mivel bizonyos desztinációkból ma már Budapestet is csak Bécs érintésével lehet elérni, nagyonis időszerűvé vált a régebben javasolt bővítés.

Az előzetes számítások szerint a következő időszakban évente egymillióval több utas fordul meg Schwecháton. Idén júniusban 7,1 százalékos volt a növekedés 2011 júniusához képest. És tekintettel a nagyszerű új, alig egy hónapja átadott terminálra, lehetne akár több is, ha a járatok száma is arányosan nőhetne. Utóbbira pedig a budapesti összeköttetések kiesése miatt hitelen megnőtt az igény.

A két kifutó kapacitása lassan eléri a maximumot, óránként 68 járatnál többet fizikailag lehetetlen indítani illetve fogadni. Ezek az érvek hatottak, különösen, mert a környezetvédelmi szakemberek is letették az asztalra azokat a terveket, amelyek révén a környékbeliek megóvhatóak a zajártalmaktól. Ausztria legátfogóbb vizsgálódása öt évig tartott, 35 szakember teljes idejét szentelte a körülmények tanulmányozásának, és az ellenvetések (volt belőlük vagy másfél ezer) figyelembevételével vázolta fel a végleges tervet.

A részletek kidolgozására még van idő: az építkezés 2016-ban kezdődik. Annyi már bizonyos, hogy épül zajvédő fal, és egyéb intézkedésekkel is igyekeznek a környék lakosságának életminőségét óvni.

A harmadik kifutó 3680 méter hosszú és 60 méter széles lesz, építése 1,8 milliárd euróba kerül. Átadása után a bécsi repülőtér járatindító/fogadó kapacitása óránkét százra nő.

 

2 komment:
brunn | 2012. július 23., Hétfő 18:46
Igen, a MALÉV bedőlése (és a Budapest Légikikötő döglődése) nyilván közrejátszik. A sógorék megérzik (és elemzik) a piaci lehetőségeket, mint minden normális ember. És ráadásul igen hamar döntenek is (mint minden normális ember). Nagggyon jó biznic lesz ez nekik! És naggyon jó kiesés ez a magyar gazdaságnak! Ez egy nagy különbség Ausztria és Magyarország között.

anzsuhaz | 2012. július 23., Hétfő 21:16
Lehet hogy Ausztria kihagyta a fülke foradalmat és nem a fidesz a kormány párt?

Szólj hozzá:



jooble
BCB Consulting
Bogipark
Ilona stüberl