Bécs elég régen igyekszik elérni, hogy a fővárostól alig 16 kilométerre fekvő schwechati repülőtér kelet – illetve délkelet európai légi közlekedési csomóponttá váljon. Ha vannak is gondok az osztrák nemzeti légitársasággal, mindig. Bármilyen néven, bármelyik légitársasághoz csatlakozva, belső bérharcoktól dúltan az immár a Lufthansához tartozó AUA/Tyrolean évről évre tudatosan növeli járatait ebben az irányban. A repülőtér épületegyüttese folyamatosan bővül: aki bizonyos időközönként repül innen tudja, hogy minden alkalommal valami újdonság fogadja. S mivel bizonyos desztinációkból ma már Budapestet is csak Bécs érintésével lehet elérni, nagyonis időszerűvé vált a régebben javasolt bővítés.
Az előzetes számítások szerint a következő időszakban évente egymillióval több utas fordul meg Schwecháton. Idén júniusban 7,1 százalékos volt a növekedés 2011 júniusához képest. És tekintettel a nagyszerű új, alig egy hónapja átadott terminálra, lehetne akár több is, ha a járatok száma is arányosan nőhetne. Utóbbira pedig a budapesti összeköttetések kiesése miatt hitelen megnőtt az igény.
A két kifutó kapacitása lassan eléri a maximumot, óránként 68 járatnál többet fizikailag lehetetlen indítani illetve fogadni. Ezek az érvek hatottak, különösen, mert a környezetvédelmi szakemberek is letették az asztalra azokat a terveket, amelyek révén a környékbeliek megóvhatóak a zajártalmaktól. Ausztria legátfogóbb vizsgálódása öt évig tartott, 35 szakember teljes idejét szentelte a körülmények tanulmányozásának, és az ellenvetések (volt belőlük vagy másfél ezer) figyelembevételével vázolta fel a végleges tervet.
A részletek kidolgozására még van idő: az építkezés 2016-ban kezdődik. Annyi már bizonyos, hogy épül zajvédő fal, és egyéb intézkedésekkel is igyekeznek a környék lakosságának életminőségét óvni.
A harmadik kifutó 3680 méter hosszú és 60 méter széles lesz, építése 1,8 milliárd euróba kerül. Átadása után a bécsi repülőtér járatindító/fogadó kapacitása óránkét százra nő.