Ha az ÖBB előáll a 15 eurós tarifával, a Westbahn ugyanezt 7, 50-ért kínálja. Természetesen csak meghatározott kontingens áll rendelkezésre, ahogy a fapados repülőjáratokon. Amit azonban ezért nyújt, az kicsit sem fapados.
Elegáns szerelvények, kényelmes ülések, mozgáskorlátozottak – és babakocsival utazók - számára akadálymentesített folyosók, kényelmes mellékhelységek, ingyenes vezeték nélküli internet, minden kocsiban kísérő (csinos, ám az internetes fórumokon természetesen vitát kiváltó egyenruhában), minden kocsiban külön kis étkező – hogy csak a leglátványosabb szolgáltatásokat soroljuk.
A magáncég feltűnése a vasúti személyszállításban nem volt viták nélküli. Az ÖBB látványosan (mellesleg érthetően) nem kedvelte a riválist, és a Westbahn csak bírósági ítélettel tudta elérni, hogy az állami vasúti társaság kötelezően tüntesse fel menetrendjében az ő járatait is. Ezekből naponta 13 van mindkét irányban, vagyis 26 egyenként 501 ülőhellyel rendelkező vonat közlekedik. A Westbahn befektető-tulajdonosa, a Strabag-vezér Hans-Peter Haselsteiner és csapata úgy számol, hogy akár már az első év is nyereséget hozhat. Elméletileg naponta 15 ezer utas veheti igénybe a szolgáltatást. Akinek nem jut az olcsó jegyből, az 23,80 euróért utazhat Salzburgba, s a szerelvények 40 százalékos kihasználtsága már a megtérülést jelenti.
Az utasoknak számos más kedvezményt is nyújtanak. A teljes árú jegyből 10 százalék kedvezményt kapnak az ÖAMTC (Osztrák Autóklub) tagjai. Emellett a Westbahn igénybevételekor az Austrian Airlines bónuszkártyájának (Miles and More) tulajdonosai minden alkalommal két-két plusz kilométer jóváíráshoz jutnak, sőt február végéig a cég ezt megnégyszerezi. Az Easymotion autókölcsönző pedig különleges tarifával várja a Westbahn utasait a bécsi, linzi és salzburgi pályaudvaron. A kínálatot - Fiat 500, Smart ForTwo és Mini – nyáron vespák és robogók egészítik ki.