Különösen a rövidtávon közlekedő utasok száma nőtt jelentősen – 2013-ban 5 százalékkal, 200 millióra –, míg a hosszabb távra jegyet váltók száma változatlanul 34 millió volt. Ez utóbbi tény azonban azért jelentős, mert időközben a magánkézben lévő Westbahn – Salzburg térségében – bővítette kínálatát. Bár nyilván a magánvasút elszipkázott utasokat az államitól, az aggodalmak nem voltak reálisak, az utóbbit mégsem érte kár. Népszerű a Rail-Jet – 2013-ban az előző évinél többen választották ezt a járatot.
A tavalyi nyereség 38 százalékkal 102 millió euróra nőtt, s ami ennél is fontosabb, minden részegység kikerült a veszteségzónából. A teherfuvarozást bonyolító Rail Cargo működtetésében az ÖBB a forgalom növekedése helyett a profitabilitásra helyezik a hangsúlyt, ami ésszerűnek tűnik a liberalizált piacon: e téren az ÖBB-nek 22 konkurens céggel kell „megküzdenie”. Bár emiatt tavaly néhány szúzalékkal csökkent as piaci részesedése, ez még mindig 80,9 százalék. A forgalom 2,5 százalékkal volt kevesebb, mint 2012-ben – ám így is meghaladta a 2,3 milliárd eurót.
A három részkonszernből álló ÖBB tavaly saját tőkerészét 5,9 százalékról 6,5 százalékra növelte, a személyi állomány kevéssel (0,8 %) csökkent, jelenleg 39.513 fő.
Az idén folytatódnak a nagy beruházások, az alagút – és pályaudvar építkezések, s a legnagyobb, a Főpályaudvar építése is a befejezéshez közeleg. Sőt, az ÖBB központi irodái az idén már át is költöznek. Aki mostanában Bécsben járt, láthatta az impozáns épületegyüttest: már körvonalazódik a végső látvány. Sőt: a decemberi új menetrenddel újabb repülőtéri járatot is indítanak már innen.