A Maxx Marketingben tömörült dinamikus és kreatív gondolkodású fiatalok e felismerésnek köszönhetően ma már sikeres kampányokat tudnak maguk mögött. A feltételekhez igazodó kifogástalan szolgáltatáson túl van még egy kiemelésre érdemes előnyük: nyelvtudásuk miatt különösen eredményesen tudnak részt venni az Ausztriában szerencsét próbáló magyarok vállalakozásainak felfuttatásában, hiszen megbízóikkal mindenki másnál jobban szót tudnak érteni.
Márpedig nagyon nem mindegy, milyen a marketing szakember, akinek a segítségét az induló vállalkozás igénybe veszi. A Maxx Marketing munkamódszereibe, a modern marketing lényegébe Silvia Winzinger, a team vezetője avat be. Igen fontos, hogy e csapat egy ma már valóságos cégbirodalommá felfejlődött vállalatcsoport, a Maxx Business Group része. Alapítója és tulajdonosa Koós Szilárd saját részvállalkozásain tesztelte a módszereket, vagyis külsőknek csak a csoporthoz tartozó cégek felfuttatása után, a saját "bőrén" megszerzett tapasztalatok birtokában nyújt marketing tanácsokat. Az újabb és újabb ágazatokban működő vállalkozásai beindítása közepette elég alkalom nyílt a marketing módszerek kidolgozására, ötletek elvetésére, más, néha merésznek tűnő kezdeményezések kipróbálására - majd, ha beváltak, rendszeres alkalmazásukra.
A tapasztalatok megosztásának óhaját már a külső megbízások teljesítésének beindítása előtt valóra váltotta: Koós leírta, mit tart a siker titkának, és egy híres amerikai coach - korábbi tanítómestere - oly nagyra értékelte e gondolatait, hogy közös könyvük egyik fejezeteként publikálta. A magyar származású, Erdélyből indult bécsi fiatalember egy csapásra bestseller szerző lett - hiszen a könyv Hollywoodban díjat is kapott! (ld.fotó!) |
E kis kitérő csak annak bizonyítására szolgál, hogy bevált módszerek átadásáról van szó, s minderre ráerősít az a körülmény, hogy a Maxx Business Group jellegénél fogva szinte minden eszközt "házon belül", vagyislegegyszerűbb és leggyorsabb szervezéssel, költséghatékonyan képes biztosítani. Ha website kell (és persze enélkül ma már semmi sem működik), a legjobb saját szakemberek veszik kézbe az ügyet, ugyanígy a flyer megtervezése, nyomtatása minden bürokrácia nélkül történik- erre szakosodott cég is tagja a csoportnak.
Silvia Winzinger vezeti a csapatot |
De még ennél is nagyobb érték az a kapcsolati háló, amellyel a cégcsoport - elsősorban a szórakoztató ágazat, a Maxx Entertainment révén - rendelkezik. A játszóházakban,- termekben minden korosztály megfordul, naponta ezrekhez juttathatják el ügyfelük szórólapját, vagyis ezrek - fiatalok, középkorúak, idősebbek - gondolkodhatnak el azon, vajon kapcsolatba akarnak-e lépni az adott céggel. A széles ismeretségi kör fantasztikus lehetőség a piackutatásra is. Silvia Winzinger konkrét példát is említ. Saját adatbázisukból kiválasztott száz személynek vetítették le azt a videót, amelyet egy megbízójukról és tevékenységéről készítettek. Kikérték a véleményüket, tesztelték, milyen érzelmeket keltett bennük a film, hogyan ítélték meg a látottak-hallottak alapján a bemutatott tevékenységet. A kapott válaszokat kiértékelték és beépítették a filmbe - amely így sokkal hatásosabb lett.
A közép- és kisvállalkozásokra gondolnak
Bár az ilyen módszert inkább csak a nagy és tőkeerős vállalatok engedhetik meg maguknak, hiszen a kapcsolati háló kiépítése nehézkes és költséges. Mivel azonban a Maxx Marketing esetében ez adottság, ők a kis - és középvállalatoknak is lehetővé teszik a nagyon alapos piackutatást. Vagyis akár több ezer, különböző korú, eltérő érdeklődésű és társadalmi kötődésű tesztalany bevetésével is lemérhetik a kínált termék vagy szolgáltatás hatását - márpedig ilyen merítés már nagyonis mérvadó. A Maxx Marketing más, eddig szintén csak a "nagyok" számára lehetséges számítógépes eszközöket is kisebb ügyfelei rendelkezésére bocsát. Ilyen a kliens, illetve a hirdetés precíz követése, a klikkelések pontos figyelése, és ezáltal a hirdetés hatékonyságának mérése. Így megállapítható, mikor kell egy hirdetéssel leállni, hol van az a határ, ameddig érdemes bele fektetni. A jelenleg nyolcfős csapatban egyébként kifejezett sales szakemberek is vannak, vagyis ha az ügyfélnek a közvetlen sales tevékenység az igénye, az is megoldható.
.. és a gyakorlat
A potenciális megbízó persze arra is kíváncsi, hogyan is alakul a gyakorlat. Az első kapcsolatfelvételnél a feladat az ügyfél megismerése, céljának, elképzeléseinek pontos feltérképezése. Az érdeklődőt az előre rögzített időpontban egy key account manager fogadja - ha létrejön a megbízás, annak ő lesz a felelőse, a közvetlen kapcsolattartó. Ő a mindenre kiterjedő első beszélgetésben pontosan felméri a körülményeket, majd behatárolja, mire van szükség a cél eléréséhez, mi a leghatékonyabb módszer. Ezután kezdődhet a tényleges munka.
Az eszközök tárháza szinte korlátlan, kezdve a legáltalánosabbtól, a Google-, a Facebook marketingtől a guerilla marketingen át a legkorszerűbb webes módszerekig, vagy olyan kreatív és először talán merésznek tartott ötletekig, amelyek a Maxx Marketing találékony csapatát megkülönböztetik másoktól. Ráadásul ez a megállapodástól függően 1-3 hónapos futamidejű "próbakampány" sikerdíjas. Vagyis a kijelölt határidő után a teszt eredménye dönti el, lehet-e sikerről beszélni - számlát pedig csak pozitív eredmény esetén kap az ügyfél. Már csak azért is, mert a Maxx Marketing, ahogyan az egész cégcsoport, hosszú távra tervez. (A részleteket, például az eszközök - a weboldal készítés, vagy a szórólapgyártás - költségeinek térítését természetesen előre rögzítik.)
Ahány ügyfél, annyiféle feladat - ez a körülmény teszi változatossá a marketing-csapat mindennapi életét. Néha pedig egészen váratlan az a segítség, amit az ernyőszervezet, a Business Group által kiépített network nyújt. Volt eset arra is, hogy a feladatok közé tartozott megnyitó rendezése a szolgáltató cég számára: a megbízó csak ámulhatott, mennyi híresség vett részt az ünnepségen. Mindannyian a szervezők ismeretségi köréből, esetenként a bemutatkozó vég majdani potenciális ügyfelei.
Kapcsolatfelvétel a Maxx Marketing m unkatársaival itt: