A 20 km/óra sebességgel „száguldozó” buszok kb. 2 km-es útvonalon viszik az utasokat, akik 10 megállónál szállhatnak fel és le. A Wiener Linien honlapján tájékoztat a pontos útvonalról és menetrendről. https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/tab.do?tabId=0
Nem volt olcsó ez a fejlesztés. A projekt, amely az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG, a Wiener Linien valamint a francia NAVYA együttműködésével jöhetett létre, összesen mintegy másfélmillió euróba került.
A mérnökök egy év tesztelés után engedték útjára a jelenleg még operátori felügyelettel működtetett a járműveket. A 4,75 m hosszú és 2,65 m magas, elektromos mini buszok egyszerre 10 utas szállítására képesek. Az "auto.Bus – Seestadt" nevezetű projekt a város egyik újépítésű lakónegyedében, Aspernben kezdte meg hódító útját. Amennyiben itt beválik, az egész fővárosban átveheti a régi buszok helyét.