Mindennek köszönhetően a négy nap alatt harminc ezren jöttek el a Főtérre, élvezték a zenei, tánc, és divatbemutató programokat, vásároltak kisebb-nagyobb ajándéktárgyakat, nem utolsósorban pedig hasznos ötleteket kaptak egy esetleges magyarországi látogatás várható örömeiről.
Ez utóbbi lehetőség, mármint az információ beszerzése különösen nagy segítség a RWRU –nagyköveteinek, akik szívesen fogadják a jó ötleteket. A grazi rendezvényen megannyi turisztikai újdonságról értesülhettek – ismert és kedvelt helyszínek, mint Hévíz és Keszthely, vagy a szintén egykori európai kulturális főváros Pécs programajánlatairól. De jó alkalom volt ez a rendezvény arra is, hogy eddig ritkábban választott magyarországi célpontok is bemutatkozzanak Stájerországban. Nem beszélve arról a fontos lehetőségről, hogy a magyar turizmus önkéntes nagykövetei egymással is találkozzanak, tapasztalatot cseréljenek.
Adatok és statisztika
A rendezvénynek igen jó sajtója volt – honlapunk büszke arra, hogy helyszíni tudósításainkkal ehhez hozzájárultunk.
A magyarországi idegenforgalom szempontjából igen fontos a megjelenés a sajtóban – márpedig a grazi Főtér eseményei sokféle tudósításra késztette az osztrák médiát.
A médiakörkép elemzéséből konkrétumok is kiderülnek: a 390 ezer euró (kb. 120 millió forint) médiaérték négyszeresen felülmúlta a rendezvény teljes bekerülési költségét, s több mint nyolcszorosan az MT Zrt. által fedezett hozzájárulását. Marketing szempontból is sokszorosan megtérülő beruházásáról van tehát szó. A 7,2 millió osztrák kontaktus rendkívül intenzív és hatékony kampányt jelent, amely a jól bevált hatás-mechanizmuson keresztül fenntarthatóan pótlólagos vendégforgalomra váltható.
Érdemes külön kitérni az osztrák sajtó visszhangra, hiszen ritka az ilyen koncentrált – és pozitív hangvételű – sajtókampány. Június elejétől egymás után jelentek meg a stájerországi médiában a figyelemfelkeltő cikkek, így a legolvasottabb Kleine Zeitungban, a Kronen Zeitungban és a Klipp Magazinban, de igen fontosak voltak az ORF tudósításai. Ezek hatása a látogatók számának fokozatos növekedésében is lemérhető volt. No és a Főtér-közeli Spar üzlet magyar árubemutatója – és a hozzá kapcsolódó nyereményjáték – is megtette a maga hatását. Tény, hogy a Városháza előtt felállított színpadon megrendezett másfél tucatnyi előadás is sokakat vonzott.
A látogatókat kérdőív kitöltésére is kérték a rendezők – erre nagy szükség van a további tervek készítéséhez. Nos, az eredmény igen pozitív, a válaszadók hogy 92 százaléka nagyon, illetve teljes mértékben elégedett volt a rendezvénnyel. A részletes válaszokból visszatérő vélemény, hogy az érdeklődők professzionálisan megkomponált Magyarország-prezentrációt kaptak. Külön érdem, hogy a koncentrált bemutatkozás érdemi és elmélyült „baráti" beszélgetéseket tett lehetővé a helyiekkel. Ez jócskán felülmúlja hatékonyság tekintetében a klasszikus turisztikai vásárok hatását.
A sikert jelzi az is, hogy a kézművesek, borászok turisztikai szolgáltatók, gasztronómiai vendéglátók, mezőgazdasági termelők, hungarikumok előállítói – több tucatnyian – szinte kivétel nélkül jelezték: a következő hasonló rendezvényeken is szeretnének részt venni. Vagyis lesz folytatás – mindenki örömére.