Nem egyszerűen szép szavakkal, az ugyanis kevés lenne. A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalomhoz a hazai turisztikai szolgáltatók ajánlatokkal csatlakoztak, különlegesen izgalmas programcsomagokat, nem utolsósorban pedig jelentős árkedvezményt biztosítanak azoknak, akik kedvet kapnak egy kis magyarországi kiruccanásra.
Az ötletgazda, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete. A Társaság bécsi kirendeltségét vezető Kovács Balázs az ausztriai magyarokra számít, sőt, a magyar származásúakon túl azokra is, akik például nem is beszélik nyelvünket, ám családi-baráti kötelék fűzi őket Magyarországhoz, vagy egyszerűen csak magyar-barátok. Sokezer önkéntes működhet így a magyarországi turizmus fellendítésén, mégpedig a máig szinte leghatékonyabbnak mondható (és kétségkívül a legolcsóbb) módszerrel, a modern szájhagyomány bevált eszközével, a közösségi média felhasználásával.
Tavaly osztrák vendégek 770 ezer éjszakát töltöttek magyar szálláshelyeken, ez a rendszerváltás óta eltelt időszak rekordja, s azt is jelenti, hogy sikerült túllépni a válságon: a 2008-as évhez képest 12 százalék a növekedés. A nominálisan nagy forgalom azonban azzal is együtt jár, hogy nehéz ezt a szintet meghaladni, ezért új módszerekre van szükség – teszi hozzá Kovács Balázs.
Az Ausztriában élő – itt dolgozó, tanuló - százezernyi magyarnak rengeteg osztrák ismerőse van, ha segítenek közülük bármennyit megnyerni, az hasznos lehet a magyar gazdaságnak. A megfelelő háttér, a jó, sőt különleges szolgáltatás pedig azt is biztosítja, hogy a kezdeményezésben résztvevők személyes elismerést szereznek, kollégáik, ismerőseik pedig akár tovább is adhatják a tippeket.
„A magyar diaszpóra - mint érzelmileg motivált közvetítők - számára a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni, s ezáltal az anyaország gazdasági lehetőségeit gyarapítani. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind pedig a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár, s egy olyan sajátságos win-win helyzetet és légkört teremt a mozgalomhoz csatlakozott partnerek körében, ami hosszabb távon is fenntarthatóvá teszi a javaslatban megfogalmazott rendszer működését” – fogalmazott Kovács Balázs.
Az elképzelés megvalósíthatóságát jelzi, hogy alig pár héttel a mozgalom útnak indítása után már vagy száz ajánlat segíti a nagykövetek munkáját. Az egyszerűbbek közé tartozik a puszta árengedmény (33%) - ezek is vonzóak - , de a kínálatba titkos tippek is bekerültek, olyan turisztikai célpontok, amelyek általában nem szerepelnek a hétköznapi ajánlatok között. A szolgáltatók felismerték a lehetőséget, emellett az osztrák vendég népszerű, kedvelik az utazásszervezők, a szállodások és vendéglősök egyaránt. Ennek is betudható, hogy a „Rot-Weiß-Rot in Ungarn” keretében utazók akkor is megkülönböztetett figyelemben részesülnek, ha történetesen a rendes árnál kevesebbet fizetnek. Ez nemcsak őket töltheti el jó érzéssel, de fontos visszajelzés a turizmus nagykövetek számára, akik így megbizonyosodhatnak arról, hogy nyugodtan ajánlhatják a programokat, nem fognak ismerőseiknek csalódást okozni.
A mozgalom az első perctől – a bécsi magyar nagykövetségen megtartott bemutatkozástól – kezdve elindította Facebook oldalát, s a nagy érdeklődés rögtön igazolta az elképzelést. A magyarországi szolgáltatók jelentkezését a siker érdekében természetesen megvizsgálják elfogadásuk előtt, ez is hozzátartozik a megfelelő színvonal biztosításához.
A potenciális nagykövetek között ott vannak a szervuszausztria olvasói, akiket honlapunk a jövőben folyamatosan tájékoztat a tapasztalatokról. Ennek érdekében ezúton kérjük azokat, akik már rendelkeznek tapasztalattal, írjanak nekünk a honlap címére (info@szervuszausztria.hu), számoljanak be egy-egy sikeres utazásról, vagy arról, hogy fogadták osztrák ismerőseik az ajánlatokat. Első lépésként azonban lehet lájkolni, megosztani, kommentálni az mozgalom Facebook oldalát, ahonnan a kedvezményes ajánlatok is elérhetőek.