Bondy nem szereti az érzelgősséget, nem búcsúzik, egyszerűen csak átnyújtja a szokott színvonalú programot. Május 10. és június 16. között kereken negyven ország produkcióját láthatja a közönség.
A nyitány nem tér el a megszokottól: péntek este 22.20-tól az ünnepi díszbe öltöztetett Városháza előtt foglalhat helyet a közönség. Belépőjegy idén sincs, a közlekedés is ingyenes ezen az estén, a zenés műsor címe: Wien, Wien, Du allein. Német nyelvterületen ismert és népszerű színész (Nicholas Ofczarek) a moderátor, és olyan nevezetességek vannak a fellépők között, mint Angelika Kirschlager. Az estet a televízió közvetíti, s ahogy az lenni szokott, nem jár rosszabbul az sem, aki otthon nézi a műsort.
A távozó intendáns két rendezéssel vesz búcsút a bécsi közönségtől – pontosabban a fesztiváltól, hiszen rendezőként nyilván visszatér még Párizsból, ahova következő megbízatása szólítja. Egy Harold Pinter darabot állít színpadra, mégpedig franciául. A bemutató Párizsban már megvolt, sőt, az előadás egy ideje Európában turnézik. A másik rendezés Molière Tartuffe-je, némiképp átdolgozva, német fordításban egészen kitűnő szereposztásban.
Bondy bécsi tevékenységének egyébként a legnagyobb erőssége saját rendezői munkája volt.
Nem kevesebb mint 26 darabot állított maga színre – ezzel csúcsot tart. A második helyezett az általa nagyra becsült és ennek megfelelően sokat foglalkoztatott Christoph Marthaler, aki idén is jelen van. Nem is akármivel: a kifejezetten a fesztivál megbízásából írt zenés darabot nem szokványos helyszínen, hanem a parlamentben mutatják be május 17-én. „Az utolsó napok. Az előeste” című darab olyan zeneszerzők muzsikájáról szól, akiket a náci időkben meggyilkoltak – ám zenéjük tovább él.
Stefanie Carp, a szintén távozó prózai programigazgató további nagyágyukat hívott meg: Martin Kušej Miroslav Krleža egy szinte elfelejtett művét rendezi. Müncheni vendégművész rendezése és hamburgi koprodukció is szerepel a programban, és nem marad el a már megszokott Into the City rendezvénysor, igaz, most más formában, némi politikai tartalommal átszőve és egyesítve a zenés színházzal. Gerince az Arab tavasz című sorozat, a térségből meghívott fellépőkkel.
Stėphane Lissner, a szintén távozó zenei igazgató búcsúajándéka egy Trubadur előadás – a Verdi-ciklus megkoronázásaként a Theater an der Wien színpadán. Még két opera és számos koncert szerez örömet a közönségnek.