Ahogy a kiválasztásnál, a lebonyolításnál is megbízható segítséget nyújt a Bécsi Ingatlanok szakértői gárdája. Sokéves tapasztalatai alapján Nagy Zoltán, a cég tulajdonosa a következőképpen foglalta össze szervuszausztria.hu kérdésére a teendőket:
- A kiválasztott lakásra előbb vételi ajánlatot kell tenni
- Amennyiben az eladó azt elfogadja, adásvételi előszerződést szükséges kötni
- Ezután következik az adásvételi szerződés előkészítése – a szükséges dokumentumok bekérése az eladótól, vevőtől és a házkezelőségtől
- A szerződést ügyvéd és az ingatlanközvetítő jelenlétében írja alá vevő és eladó
- A vételárat és mellékköltségeket a vevő letéti számlára utalja át
Ez utóbbi pont fontos, 100%-os biztosíték az ügylet minden résztvevője számára.
Az Osztrák Törvény és Ügyvédi Kamara előírásai szerint a vevő köteles a szerződés aláírása után 10 napon belül az adásvételi árat az ügyvéd letéti számlájára átutalni. Az összeget a Kamara zárolja, továbbutalni akkor lehet, ha az ügyvéd papíron bizonyítja, hogy a vevő tulajdona be lett jegyezve. A zárolás az ügyvédre is vonatkozik, ő sem nyúlhat a számlán fekvő összegre. A vevő ezen felül köteles előre átutalni az adót és az illetékeket (mellékköltségeket) is. A földhivatali bejegyzés igazolásának beérkezése után - egy speciális szoftvernek köszönhetően - segítségével az ügyvéd, csak a már előre megadott eladói bankszámlaszámlára tud utalni.
Ha bekövetezik az elképzelhetetlen, vagyis az adásvételi összeg mégis eltűnne, akkor a Kamara Biztosítása pótolja azt az eladónak.
Ezzel már csak a gyakorlati teendők vannak hátra. Ezekről - és a költségekről a következő cikkünk tájékoztat.