Már 14 évesen izgalmas rajzokat készített – nem utolsósorban a tehetségét felismerő egyik tanárának köszönhetően, aki a fekete táblát teljes egészében papírral fedte le és rajzolásra buzdította tanítványát. Harcoló lovagok, lovak, kerültek a papírra, aprólékosan kidolgozott, Dürer iskoláját követő szerkesztésben. Egy évvel később már a Képzőművészeti Akadémia hallgatója volt, az ezen évek alatt született művek is maradandók.
Kutatott, kísérletezett, mindaddig, amíg kollégáival, Arik Braeuerrel, Wolfgang Hutterrel és Rudolf Hausnerrel együtt megteremtette a fantasztikus realizmus bécsi iskoláját. A háború utáni Bécsben újnak és forradalminak számító szürrealizmus volt az egyik kiindulópont, ám ellentétben e stílusirányzat összefüggéstelen álmaival, a fantasztikus realizmus a valóságot meséli elé. Fuchs a keresztény és zsidó mitológiára nyúlt vissza, és azt juttatta, mi teszi az embert emberré.
A vallás és a misztikum vegyítése mellett Fuchs nagyonis két lábbal állt a földön, mivel úgy vélte, minden eladható művészetként. Így egy percig sem riadt vissza a reklámtól, készített színpadi díszletet, és megszerezte és kicsit átalakította az egyik Otto Wagner villát Hütteldorfban, a Bécsi Erdő szélén. Igaz, ez nem kevés kritikát is hozott, sokan egyenesen kegyeltsértésnek gondolták ezt az átalakítását. Nem sokat törődött a bírálattal, múzeumot rendezett be a villában, amelyet előzetes bejelentéssel látogathattak az érdeklődők.
Ausztria széltében hosszában tele van Fuchs nagyon különböző alkotásaival. Szerette és élte az életet. Különös alakja sokféle rendezvényen tűnt fel, fura fejfedőjéről téveszthetetlenül fel lehetett ismerni. Tizenöt gyermeket hagyott félárván.