A bécsiek nemcsak azért várják ezt a szeptemberi átadást, mert az új tömegközlekedési lehetőségnek köszönhetően az új szakaszon 15 perc alatt kijutnak a belvárosból (a Stephansplatzról) Oberlaaba - a kedvelt fürdő - és sportközpontba, hanem mert nincs is jobb buli, mint egy ilyen átadási ünnepség. Persze az sem mellékes, hogy a jövőben a föld alatt is megközelíthetők a tízedik kerület (Favoriten) népszerű bevásárlóközpontjai. Ebben a kerületben 50 ezren élnek, nekik jelent majd elsősorban könnyebbséget a földalatti közlekedés.
Hat új állomás lesz a 4,6 kilométeres új szakaszon, a hatodikhoz, a végállomáshoz a felszínen ér majd el a szerelvény. A 600 millió eurós beruházás jól halad, semmilyen kellemetlen meglepetés nem érte az építőket, így tudják tartani a szeptember 2-i határidőt. Az U1 - a piros vonal - ezzel a hosszabbítással 19 kilométeres lesz - ez a leghosszabb bécsi metróvonal. A költségeket fele-fele arányban a tartományi (fővárosi) és a szövetségi költségvetés állja - ahogyan az ilyen nagyszabású beruházásoknál ez általában szokás.
A bécsiek megszokták, hogy egy-egy új, általában 4-8 kilométeres szakasz átadása igazi népünnepély. Emlékezetes a 2008-as avatás: ekkor a labdarugó EB-re készülve (nagyon időben) adták át a 2-es vonal meghosszabbítását a Práterig, érintve az Ernst Happel stadiont és a Vásárvárost. Az osztrák fővárosban az első vonal 1982 évi átadása óta tudatosan fejlesztik a földalatti közlekedést, az U1 meghosszabbítása az évtizedekkel ezelőtt rögzített terv egyik állomása csupán. 2028-ig vannak készen a tervek, ezekben további hosszabbítások mellett egy teljesen új vonal, az U5 építése is szerepel. Az U5-öt 2023-ig adják át, a következő öt évben pedig az U2-vel együtt meghosszabbítják.
A költségek mindig a környezeti viszonyoktól is függnek, attól, milyen nehézségekbe ütközik a mélyépítkezés, vagy a felszínen milyen bontásokkal, kártérítésekkel sikerül csak megszerezni a szükséges területet. Talán ezzel is magyarázható, hogy 2008-ban az U2 3,9 kilométeres új szakasza 890 millió euróba került, most pedig a 4,6 kilométeres építkezés kijön 600 millióból.
A lakosság elviseli az építkezésekkel járó kellemetlenségeket, mert tapasztalatból tudja, milyen könnyebbséget jelent az egyre bővülő földalatti közlekedés. Ez utóbbi az összes környezetvédelmi vonzatával együtt minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy Bécs előkelő helyen szerepel a legkellemesebb fővárosok listáján.