Az államfő is mondott beszédet a megnyitó ünnepségen, a hangulatot zenés műsor biztosította, s a kétnapos rendezvénysorozat után kezdődhettek a hétköznapok. Az átállás persze fokozatos, a keleti járatok csak december 14-től, a téli menetrend életbe léptetése után futnak ide be, illetve indulnak innen. Egy év múlva már a nyugati szakasz vonatai is ide érkeznek, meglesz az újabb összeköttetés a repülőtérrel (nem mintha jelenleg nem lenne a közvetlen gyors vasút mellett a CAT, amely 16 perc alatt ér ki Schwechatra). A városi közlekedés egyébként igen jó, a pályaudvartól alig 340 méterre van az újonnan elkészült metró-szárny lejárata.
A számok is imponálóak. A teljes üzembe helyezés után napi 1100 vonat és 145 ezer utas fordul majd meg itt. Összesen 100 km sínt fektettek le. Maga a beruházás 1,012 milliárd euróba került, pontosan annyiba, amennyit beterveztek. . A mélygarázsban 630 gépkocsinak van hely, a felszínen 1150 kerékpárt parkoltathatnak a környezetbarát közlekedést kedvelők. Fontos a járatra vagy érkezőkre várakozóknak, hogy 800 ülőhelyet iktattak be. A kapcsolódó üzletközpontban 90 szép portálú bolt nyílt. Nemcsak az utasokra számíthatnak: a környék is megújult, ötezer új lakásba már beköltöztek a családok. Ezer gyermek számára létesítettek óvodát-iskolát.
Az újonnan kialakított hét hektáros park Helmut Zilk volt polgármester nevét viseli. Nincs még minden teljesen kész a környéken, a befejezés végső határideje 2019, az addig teremtett új munkahelyek száma akkorra eléri a húszezret. A teljes költség, a még megépítendő lakóépületekkel együtt négy milliárd eurót tesz ki. Vonzó új negyed létesült itt, minden szükséges infrastruktúrával együtt – pedig nem ez volt korábban Bécs legkedveltebb környéke. A fővárosnak pedig – ahogy ezt a megnyitón Michael Häupl polgármester hangsúlyozta – rendkívül fontos a kelet-nyugat-dél között így megnövekedett hídszerep.