Seurat, Signac, Van Gogh a címe a kiállításnak, amelynek kurátora a későbbi modern képzőművészetre oly nagy hatást gyakorló pointillizmus meghatározó alkotóinak műveit gyűjtötte össze. Az irányzat megalapítója, Georges Seurat mindössze 31 évet élt, és váratlan halálakor 1891-ben kortársai, köztük Camille Pissarro már sejtették, hogy „találmánya” kihat majd a képzőművészetre.
A mostani kiállítás, amellyel egyidejűleg szokás szerint jól szerkesztett katalógus is megjelent, összesen száz művet mutat be. A nagy mesterek ismert festményein kívül vízfestékkel készült rajzok, grafikák tanúsítják, milyen sok, egymástól eltérő művészre volt hatással volt a pointillista irányzat. A festmények a világ sok tájáról érkeztek, nagy múzeumok anyagából és magángyűjtőktől is kapott kölcsön Bécs. És persze a saját gyűjteményből is akad szép számmal kép a falakon.
Az Albertina visszatérő látogatói tudják, hogy az alagsori terembe éppúgy érdemes bekukkantani, mint a földszinti kisebb helyiségbe, nem beszélve az állandó kiállításról, a Monetól Picassóig címűről, amely a liechtensteini Batliner házaspárnak köszönhetően igazi kincseket tartalmaz.
Tévedés halogatni e gyűjtemény megtekintését, arra gondolva, hogy a neves műgyűjtő házaspár örök időkre adta azt kölcsön az Albertinának, hiszen a hatalmas, 500 képből álló anyagot csak részletekben lehet bemutatni, így időről időre átrendezik.
Különösen érdekes most az Albertina Contemporary című kiállítás, amely a nyár közepén nyílt, és a 20. század második felére összpontosít. Albert Katz, Andy Warhol, Georg Baselitz és kortársaik ismert képeit is láthatja a közönség, amely bizonyára hiányolja a nemrégiben bezárt Essl múzeumot. A másik ideiglenes kiállításon a 81 éves amerikai Jim Dine önarcképei láthatók még október 2-ig.
Az Albertina szokás szerint számos kísérő programot szervez, avatott vezetéseket, előadásokat – ezekről a honlap pontos tájékoztatást ad.